اخبار و مصاحبه
شماره : 34174
۱۰:۵۵ ۱۳۹۲/۶/۲۱
مجموعه مقالات پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت منتشر شد

به گزارش کمیته اطلاع رسانی همایش، این کتاب سه جلدی شامل مقالات برگزیده ای است که به دبیرخانه پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ارسال شده و در همایش نیز به بحث و تبادل نظر گذاشته شده است.

در جلد اول این کتاب مطالبی چون «سخنرانی دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت در افتتاحیه همایش پنجم»، «سخنرانی آیت الله حائری شیرازی در افتتاحیه پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت»، «سخنرانی دکتر حداد عادل در اختتامیه پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت» و مقالاتی همچون «نهضت دعای فرج» از فرامرز سهرابی، «زمینه سازی ظهور» از سیدمسعود پورسیدآقایی، «سیره مهدوی و دولت منتظر» از رضا اسفندیاری(اسلامی)، «حکومت جهانی واحد» از دکتر سیداحمد رهنمایی آمده است.

همچنین «مدرسه مهدوی» از سید مهدی موسوی، «آخرین انقلاب، انقلابی آخر» از دکتر فرح رامین، «سیره مهدویت، سیاست متعالی» از دکتر علیرضا صدرا، «تحول ماموم، زمینه ساز ظهور» از علی حاج محمدی و «سرانجام نظام سیاسی جهان» از مرتضی شیرودی از دیگر مقالات جلد اول این کتاب است.

در جلد دوم کتاب نیز «نظریه تغییر و تاثیر آن در زمینه سازی ظهور» از محمدتقی سبحانی نیا، «نقش انتظار فرج در انسجام اسلامی گروه های سیاسی ـ اجتماعی و وظایف دولت زمینه ساز» از مرتضی داوود پور، «راهبردهای دولت زمینه ساز در توسعه پایدار طوع و رغبت مهدوی» از سید حسن فیروزآبادی، «نیاز به زمینه سازی ظهور موعود؛ فراگفتمان انسان مدرن» از خدیجه هاشمی و «تا دولت کریمه» از حسن ملایی، اصغر کریم زاده آمده است.

«موعود گرایی و جهانی شدن» از حسین درویشی متولی، «نقش روان شناسی در دولت زمینه ساز ظهور» از عبدالله عمادی، «احیاگری ایمان الهی و حیات مومنانه، زمینه ساز و راهبرد دولت مهدوی» از دکتر بهرام اخوان کاظمی، «آموزه انتظار و زمینه سازی ظهور» از قنبر علی صمدی، «ظهور حضرت مهدی(عج) در انتخاب ماست» از دکتر سید محمد مرتضوی و «ظرفیت های انقلاب اسلامی در راستای زمینه سازی ظهور منجی» از نفیسه فاضلی نیا از دیگر مقالات جلد دوم می باشد.

در جلد سوم نیز «شاخصه های جامعه منتظر ظهور» از مهدی حائری پور، «بررسی ادله نفی قیام های پیش از ظهور» از محمدرضا فوادیان، «پیش بینی انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) در کلام معصومان(ع)» از دکتر محمدرضا جواهری، «بررسی روایی جایگاه و نقش ایرانیان در زمینه سازی ظهور» از حسین قاسمی، حمیدرضا اسلامیه و «تقابل آینده گرایی ایرانی و امریکایی» از یاسر آئین به چاپ رسیده است.

شایان ذکر است که همایش بین المللی دکترین مهدویت هرساله با حضور میهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در ایام نیمه شعبان در تهران برگزار گردیده و مجموعه ای از مقالات برتر همایش نیز به چاپ می رسد.

کتاب کتاب مجموعه مقالات پنجمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با رویکرد (جامعه و دولت زمینه ساز، رسالت ها و راهبردها) در سه جلد به همت انتشارات موسسه آینده روشن و همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و با قیمت ۵۱۰۰۰ ریال منتشر شده است.

علاقه مندان می توانند جهت دریافت کتاب به نشانی قم، خیابان صفاییه، کوچه ۲۳، پلاک ۵ مراجعه و یا با شماره ۰۲۵۱۷۸۴۰۹۰۲ تماس حاصل نمایند.

همایش مهدویت

©2023 . All Rights Reserved